Stichting ZomerOndernemer helpt jongeren tussen de 15 en 23 jaar met het starten van hun eigen bedrijf in de zomervakantie. Tijdens het project hebben de jongeren kennis gemaakt met het ondernemerschap door middel van een training, workshops en coaching door een groot netwerk van ondernemers.
Nadat de 22 jongeren 5 weken getraind hadden met verschillende workshops en een heel coaching traject met als doel: ‘Hoe start ik een eigen bedrijf op’. Was het tijd voor een prijsuitreiking, Jan Terberg was hierbij aanwezig. Bij deze prijsuitreiking waren er diverse presentaties omtrent de ideeën hoe zet ik een bedrijf op. De uiteindelijk prijswinnaar werd beoordeeld op het concept, realistisch, omzet, zichtbare marketing, financieel inzicht, doorzettingsvermogen, de presentatie en de KvK inschrijving. Jan Terberg heeft gesproken vanuit de Terberg-kenwaarden: klantgerichtheid, innovatie en veranderingsgezindheid.
De winnaar werd Romy Migo, die een bijzonder bedrijfsidee heeft waar verschillende websites en instragram-accounts bij horen. Deze zijn voor jongeren met psychische klachten en hun naasten. Ze heeft inmiddels twee scholen als klant aangetrokken en werkt vanuit drie platforms.
Conclusie: een mooie bijeenkomst!